SİTE MENU
FAALİYETLERİMİZ
Danışmanlık Hizmetleri

ÜYELİK SİSTEMİ
Duyurular
İnsan Kaynakları Yönetimi
İNSAN KAYNAKLARI YÃNETİMİ,İŠHUKUKU UYGULAMALARI VE SOSYAL GÃVENLİK HİZMETLERİ 1- İnsan Kaynakları Yönetimi İnsan kaynakları yönetiminin iÅlevleri esas olarak iÅ analizi, personel planlaması, personel saÄlama, personel geliÅtirme, personel baÅarı deÄerlendirmesi ve hizmet içi eÄitim, ücret yönetimi, personel yönlendirme, iletiÅim ve motivasyon iliÅkilerinden oluÅmaktadır. İnsan kaynakları yönetimi fonksiyonlarını yerine getirirken iÅletme yönetiminin diÄer alanlarında olduÄu gibi belirli kurallar çerçevesinde hareket etmek durumundadır. Bu kurallar baÅta Anayasa olmak üzere uluslararası sözleÅmelerden yasalara, tüzüklere, yönetmelikleri, toplu iÅ sözleÅmelerine ve bireysel iÅ sözleÅmelerine kadar inmektedir. İŠgüvencesi içeren İŠKanunu insan kaynakları ve personel bölümlerinin görevlerini sorumluluklarını ve stratejik önemlerini arttırmıÅtır. ÃalıÅanların iÅe alımından iÅten ayrılıÅına kadar olan süreçte insan kaynakları yöneticilerinin stratejik ve tutarlı davranmaları, personel sicil dosyalarını güncel tutmaları, iÅletme içi kuralların, ilkelerin ve politikaların doÄru uygulanmasını saÄlamaları, performans deÄerlendirme sistemini kurmaları ve en önemlisi fesih ile ilgili hak ve sorumlulukların zamanında doÄru ve özenli bir biçimde yerine getirme sorumlulukları çok önem kazanmıÅtır. 2- İŠHukuku Uygulamaları ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri Ãzellikle son dönemde ülkemizde deÄiÅen çalıÅma ve sosyal güvenlik yasaları çerçevesinde iÅveren yükümlülükleri oldukça aÄırlaÅmıÅtır. 4857 sayılı İŠKanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel SaÄlık Sigortası Kanunu, 4904 sayılı T. İŠKurumu Kanunu ve ilgili yönetmelik, tebliÄ v.s. mevzuat iÅvereni hukuksal baskı altına almaktadır. İÅletmeler insan kaynakları yönetiminde tüm mevzuata uygun yasal belgeleri düzenlemek ve istenildiÄinde ibraz etmek zorundadır. İnsan kaynakları yönetiminde hukuk uygulamaları; iÅ sözleÅmesinin kurulması, iÅ sözleÅmesinin uygulaması ve iÅ sözleÅmesinin sona ermesi aÅamalarında ön plandadır. 4857 sayılı İŠKanunu gereÄince iÅverenler mahkemelerde iÅçisi tarafından iddia edilen konuları belge ile ispat etme zorunluluÄu vardır. İÅçi iddiasını ispat etmek zorunda deÄildir. İÅveren haklı olduÄunu mutlak surette belgeler ile kanıtlamak durumundadır. Bu nedenle insan kaynakları yönetimi içerisinde personel iÅ ve iÅlemlerinin çalıÅanın iÅe alındıÄı andan itibaren personel özlük dosyası ile takibi gerekmekte, belgelerin yasaya uygun düzenlenmesi ve iÅ sözleÅmesi sona erse bile doÄacak hukuksal sorunlar için de muhafaza edilmesi önemlidir. ÃoÄu zaman çalıÅanın sigortalılıÄının saÄlanması yeterli olmamakta, hukuksal problemler meydana geldiÄinde belgelerin mevzuata uygun olup olmadıÄı tartıÅılmaktadır. ÃÃZÃMLER VE DESTEK HİZMETLERİ İÅçi ve iÅveren iliÅkilerinin hukuki boyutunu, sosyal güvenlik kurumlarınca düzenlenmesi gereken matbu evrakları, 4857 sayılı İŠKanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel SaÄlık Sigortası Kanunu, 4904 sayılı T. İŠKurumu Kanununun konu ile ilgili kısımlarının ele anılarak hazırlanmıŠolan bu çalıÅma iÅçinin özlüÄüne dair tüm evrakları bünyesinde toplamıÅtır. Temel hedeflerimiz, İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili olarak, 1. Personel özlük dosyalarının incelenmesi, 2. Personel görev tanımlarının yapılması, 3. İÅyeri personel ve disiplin yönetmeliklerinin hazırlanması, 4. Performans deÄerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, 5. Ãcret bordrosu unsurlarının deÄerlendirilmesi, 6. Personel alımı ve nitelikli insan gücünün tespit edilmesi, 7. Kariyer planlaması, 8. Hizmet içi eÄitim hazırlanması. 4857 sayılı İŠKanunu ile ilgili olarak, 1. İÅyeri ve iÅçilerin bildirim ve esasları, 2. Belirli ve belirsiz süreli iÅ sözleÅmesi hazırlanması, 3. İŠsözleÅmesinin sona erdirilmesinde usul ve esaslar, 4. İhbar ve kıdem tazminatı uygulaması ve hesaplama, 5. İÅçi ücretlerinin belirlenmesi ve iÅ türlerine göre belirleme yöntemleri, 6. İÅyerlerinde iÅin düzenlenmesi, çalıÅma ve dinlenme süreleri, 7. İÅçi sayısına baÄlı iÅveren yükümlülükleri, 8. İÅçi saÄlıÄı ve iÅ güvenliÄi uygulamaları, 9. İŠhayatının denetim ve teftiÅi, 10. İdari para cezalarına itiraz ve yargı yolları. Konularından oluÅmaktadır. Bu amaçla; · İÅyerlerinde Mevzuata Uygunluk Denetlenmesi ve Raporlanması, · İŠHukuku ve Sosyal Güvenlik mevzuatı kapsamında, mevcut iÅyeri kayıtlarının denetlenmesi, raporlanması ve teftiÅe hazır hale getirilmesi, · ÃalıÅma ve Sosyal Güvenlik BakanlıÄı’na baÄlı Bölge ÃalıÅma MüdürlüÄü ve Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından gerçekleÅtirilecek kayıt incelemelerinin ve iÅyeri denetimlerinin, yasal yükümlülüklere uygunluÄu kapsamında iÅverene rehberlik yapılması, Amaçlanmaktadır. |