SÄ°TE MENU
FAALÄ°YETLERÄ°MÄ°Z
Danışmanlık Hizmetleri
ÃœYELÄ°K SÄ°STEMÄ°
Duyurular
İnsan Kaynakları Yönetimi
Ä°NSAN KAYNAKLARI YÃ?NETÄ°MÄ°,Ä°Å? HUKUKU UYGULAMALARI VE SOSYAL GÃ?VENLÄ°K HÄ°ZMETLERÄ° 1- Ä°nsan Kaynakları Yönetimi Ä°nsan kaynakları yönetiminin iÅ?levleri esas olarak iÅ? analizi, personel planlaması, personel saÄ?lama, personel geliÅ?tirme, personel baÅ?arı deÄ?erlendirmesi ve hizmet içi eÄ?itim, ücret yönetimi, personel yönlendirme, iletiÅ?im ve motivasyon iliÅ?kilerinden oluÅ?maktadır. Ä°nsan kaynakları yönetimi fonksiyonlarını yerine getirirken iÅ?letme yönetiminin diÄ?er alanlarında olduÄ?u gibi belirli kurallar çerçevesinde hareket etmek durumundadır. Bu kurallar baÅ?ta Anayasa olmak üzere uluslararası sözleÅ?melerden yasalara, tüzüklere, yönetmelikleri, toplu iÅ? sözleÅ?melerine ve bireysel iÅ? sözleÅ?melerine kadar inmektedir. Ä°Å? güvencesi içeren Ä°Å? Kanunu insan kaynakları ve personel bölümlerinin görevlerini sorumluluklarını ve stratejik önemlerini arttırmıÅ?tır. Ã?alıÅ?anların iÅ?e alımından iÅ?ten ayrılıÅ?ına kadar olan süreçte insan kaynakları yöneticilerinin stratejik ve tutarlı davranmaları, personel sicil dosyalarını güncel tutmaları, iÅ?letme içi kuralların, ilkelerin ve politikaların doÄ?ru uygulanmasını saÄ?lamaları, performans deÄ?erlendirme sistemini kurmaları ve en önemlisi fesih ile ilgili hak ve sorumlulukların zamanında doÄ?ru ve özenli bir biçimde yerine getirme sorumlulukları çok önem kazanmıÅ?tır. 2- Ä°Å? Hukuku Uygulamaları ve Sosyal Güvenlik Hizmetleri Ã?zellikle son dönemde ülkemizde deÄ?iÅ?en çalıÅ?ma ve sosyal güvenlik yasaları çerçevesinde iÅ?veren yükümlülükleri oldukça aÄ?ırlaÅ?mıÅ?tır. 4857 sayılı Ä°Å? Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel SaÄ?lık Sigortası Kanunu, 4904 sayılı T. Ä°Å? Kurumu Kanunu ve ilgili yönetmelik, tebliÄ? v.s. mevzuat iÅ?vereni hukuksal baskı altına almaktadır. Ä°Å?letmeler insan kaynakları yönetiminde tüm mevzuata uygun yasal belgeleri düzenlemek ve istenildiÄ?inde ibraz etmek zorundadır. Ä°nsan kaynakları yönetiminde hukuk uygulamaları; iÅ? sözleÅ?mesinin kurulması, iÅ? sözleÅ?mesinin uygulaması ve iÅ? sözleÅ?mesinin sona ermesi aÅ?amalarında ön plandadır. 4857 sayılı Ä°Å? Kanunu gereÄ?ince iÅ?verenler mahkemelerde iÅ?çisi tarafından iddia edilen konuları belge ile ispat etme zorunluluÄ?u vardır. Ä°Å?çi iddiasını ispat etmek zorunda deÄ?ildir. Ä°Å?veren haklı olduÄ?unu mutlak surette belgeler ile kanıtlamak durumundadır. Bu nedenle insan kaynakları yönetimi içerisinde personel iÅ? ve iÅ?lemlerinin çalıÅ?anın iÅ?e alındıÄ?ı andan itibaren personel özlük dosyası ile takibi gerekmekte, belgelerin yasaya uygun düzenlenmesi ve iÅ? sözleÅ?mesi sona erse bile doÄ?acak hukuksal sorunlar için de muhafaza edilmesi önemlidir. Ã?oÄ?u zaman çalıÅ?anın sigortalılıÄ?ının saÄ?lanması yeterli olmamakta, hukuksal problemler meydana geldiÄ?inde belgelerin mevzuata uygun olup olmadıÄ?ı tartıÅ?ılmaktadır. Ã?Ã?ZÃ?MLER VE DESTEK HÄ°ZMETLERÄ° Ä°Å?çi ve iÅ?veren iliÅ?kilerinin hukuki boyutunu, sosyal güvenlik kurumlarınca düzenlenmesi gereken matbu evrakları, 4857 sayılı Ä°Å? Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel SaÄ?lık Sigortası Kanunu, 4904 sayılı T. Ä°Å? Kurumu Kanununun konu ile ilgili kısımlarının ele anılarak hazırlanmıÅ? olan bu çalıÅ?ma iÅ?çinin özlüÄ?üne dair tüm evrakları bünyesinde toplamıÅ?tır. Temel hedeflerimiz, Ä°nsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili olarak, 1. Personel özlük dosyalarının incelenmesi, 2. Personel görev tanımlarının yapılması, 3. Ä°Å?yeri personel ve disiplin yönetmeliklerinin hazırlanması, 4. Performans deÄ?erlendirme kriterlerinin belirlenmesi, 5. Ã?cret bordrosu unsurlarının deÄ?erlendirilmesi, 6. Personel alımı ve nitelikli insan gücünün tespit edilmesi, 7. Kariyer planlaması, 8. Hizmet içi eÄ?itim hazırlanması. 4857 sayılı Ä°Å? Kanunu ile ilgili olarak, 1. Ä°Å?yeri ve iÅ?çilerin bildirim ve esasları, 2. Belirli ve belirsiz süreli iÅ? sözleÅ?mesi hazırlanması, 3. Ä°Å? sözleÅ?mesinin sona erdirilmesinde usul ve esaslar, 4. Ä°hbar ve kıdem tazminatı uygulaması ve hesaplama, 5. Ä°Å?çi ücretlerinin belirlenmesi ve iÅ? türlerine göre belirleme yöntemleri, 6. Ä°Å?yerlerinde iÅ?in düzenlenmesi, çalıÅ?ma ve dinlenme süreleri, 7. Ä°Å?çi sayısına baÄ?lı iÅ?veren yükümlülükleri, 8. Ä°Å?çi saÄ?lıÄ?ı ve iÅ? güvenliÄ?i uygulamaları, 9. Ä°Å? hayatının denetim ve teftiÅ?i, 10. Ä°dari para cezalarına itiraz ve yargı yolları. Konularından oluÅ?maktadır. Bu amaçla; · Ä°Å?yerlerinde Mevzuata Uygunluk Denetlenmesi ve Raporlanması, · Ä°Å? Hukuku ve Sosyal Güvenlik mevzuatı kapsamında, mevcut iÅ?yeri kayıtlarının denetlenmesi, raporlanması ve teftiÅ?e hazır hale getirilmesi, · Ã?alıÅ?ma ve Sosyal Güvenlik BakanlıÄ?ı’na baÄ?lı Bölge Ã?alıÅ?ma MüdürlüÄ?ü ve Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından gerçekleÅ?tirilecek kayıt incelemelerinin ve iÅ?yeri denetimlerinin, yasal yükümlülüklere uygunluÄ?u kapsamında iÅ?verene rehberlik yapılması, Amaçlanmaktadır. |